בשנים האחרונות, ככל שיותר ויותר עסקים עוברים לפעילות באינטרנט נדרש מערך פעילות מקיף התומך בכלל הפעילות ברשת ומאפשר לבעלי עסקים לפעול באופן פשוט, יעיל ונוח.
אחד הדברים שכדאי להקפיד עליהם הוא שאתר המוכר מוצרים או שירותים נדרש שתהיה לאתר מערכת סליקה באינטרנט, כזו המאפשרת לחייב לקוחות עבור המוצרים השונים הנמכרים באתר.
חשוב מאוד לשים לב למספר היבטים בסליקה של אשראי באינטרנט.
ראשית, ישנם מגוון רחב של פתרונות סליקה, החל מפתרונות "קטנים" ועד מוסדות פיננסיים מוכרים ומשמעותיים, כמו למשל ישראכרט עסקים, המציעים פתרונות לסליקת אשראי באינטרנט. חשוב מאוד לשים לב איזה פתרון הכי מתאים לכם. כך למשל, האם תרצו שגוף יותר גדול כמו ישראכרט עסקים יטפל בכם או דווקא עסק יותר קטן? יש לחשוב על כך באופן רציני ומשמעותי.
חשיבה זו היא משמעותית במיוחד לאור העובדה שכרטיסי אשראי הם כיום אפשרות החיוב במרכזית ברחבי האינטרנט. הכוונה לכלל הסוגים של כרטיסי אשראי, כולל כרטיסים חוץ בנקאיים וכרטיסי דביט ואפילו כרטיסי מועדוני לקוחות שונים אותם ניתן להטעין, לשלם איתם באינטרנט ובאופן כללי להשתמש בהם בדיוק כמו כרטיסי אשראי "רגילים".
כל זה טוב ויפה, אך איך זה משפיע עליכם כבעלי עסקים שיש להם גם אתר באינטרנט? אם כך, לרוב ניתן לסלוק בשתי דרכים מרכזיות. אפשרות אחת היא הקמה של דף סליקה ייעודי באתר עצמו. במקרה כזה אתם תצטרכו להיעזר בשירותים של חברה חיצונית, כמו למשל אפשרויות הסליקה של ישראכרט לעסקים. כך לא תצטרכו להתעסק עם האופרציה הכרוכה בכך מבחינה טכנית ולדעת איך לבנות את הדף הזה.
אפשרות שנייה היא לפנות לחברה חיצונית. בפועל מה שיקרה הוא שהלקוחות שלכם יופנו לאתר חיצוני. האתר יהיה שייך לחברת הסליקה עצמה ולא יהיה קשור לאתר שלכם אך גם כאן יש מגוון רחב של יתרונות שכדאי לכם להכיר ושיכולים לסייע לכם. ראשית, מדובר באפשרות פופולרית במיוחד וזו אפשרות שחברות אשראי מרכזיות וגדולות רגילות לעבוד איתן. שימו לב למשל כאשר אתם קונים כרטיסי טיסה או כרטיסים לאירועים ואתם מופנים לאתר שמאמת את פרטי האשראי שלכם שמדובר בדיוק במנגנון זה. יתרה מכך, מנגנון כזה מאפשר לכם לא להתעסק עם הצדדים הטכניים הכרוכים בהפעלת פתרון הסליקה הזה, גם אחרי שעמוד הסליקה כבר נבנה. כך למשל תוכלו להתחבר באופן מאובטח לעמוד הסליקה עצמו, לחייב את הלקוחות שלכם וכן לדאוג לניהול באופן שוטף של התשלומים השונים מבלי שתידרשו לדאוג לתחזוקה השוטפת עצמה. לשיטה זו יש יתרונות אדירים עבורכם.
מלבד האפשרויות השונות חשוב לדעת שלרוב מדובר בעלות ראשונית של הקמה בכמה מאות שקלים, תשלום שוטף של עוד כמה מאות שקלים בחודש וכן בנוסף גם עמלה מסוימת, לרוב של עד 2% מהיקף העסקאות הכולל אצלכם בעסק.
| שלומי ברכה – בלוגר כלכלי |
Leave a Comment