שנת 2020 תיזכר בספרי ההיסטוריה כאחת השנים הקשות ביותר מבחינה כלכלית שידע הציבור הישראלי. עם זאת, נתונים חדשים שמפרסמת חברת הבלדרות הישראלית GCX מראים כי למרות המשבר הכלכלי שפקד את הישראלים, סכום הרכישות השנתי של הישראלים גדל ביחס לשנת 2019 והגיע לכ-63 מיליון דולר

חברת הבלדרות הישראלית GCX פרסמה את נתוני הסחר המקוון לשנת 2020, בהתייחס לרכישות של צרכנים ישראלים מאתרים בינלאומיים שאספה מחלקת המחקר של החברה. הנתון הבולט ביותר הוא העלייה בסכום הרכישות השנתי של הישראלים, דווקא בשנה הכלכלית המאתגרת הזו, אשר הגיע ל-62,807,369 דולר לעומת שנת 2019 אז עמד על 44,463,598 דולר, עלייה של כ- 41%. שיא הרכישות היה במהלך הרבעון הרביעי (אוקטובר-דצמבר), שהוא כאמור רבעון הקניות החזק ביותר בכל שנה הכולל את חגי המכירות אונליין בלק פריידי, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ועוד, והגיע ל- 31,349,660 דולר, יותר מפי 2 מהרבעון המקביל אשתקד שעמד על 14,109,820 דולר.

GCX היא חברת הבלדרות הישראלית הגדולה ביותר, המשמשת כגורם שילוח בינלאומי לאלפי אתרי סחר ברחבי העולם בהם שיין, עלי אקספרס, אסוס, איביי, אמזון, ואחרים. אירית קריאף, יו"ר ומנכ"לית GCX "שנת הקורונה הייתה שנה קשה מאוד למגזרים עסקיים רבים, אך שוק השילוחים שמר על רמת פעילות גבוהה בזכות הקניות הרבות של הישראלים ברשת, פועל יוצא של הסגרים שהשאירו הרבה ישראלים בבית והביאו לסגירתן של החנויות הפיזיות בשטח ולחיזוק המגמה של רכישות אונליין במקום".

עוד עולה מהנתונים כי בניגוד לשנת 2019 אז מדינת המקור המובילה ממנה הגיעו 56% מהמכירות הייתה ארה"ב כשמאחוריה ניצבה סין עם 30% מהמכירות, בשנת 2020 ניכר שכמות המכירות מסין עלתה משמעותית לצד ארה"ב. ברבעון הראשון של 2020 רוב מוחלט של החבילות (83%) הגיעו מארה"ב, אך בהמשך השנה חל שינוי מגמה וכמות המשלוחים מסין צמחה כבר ברבעון השני והשלישי כאשר למעלה ממחצית מהמשלוחים הגיעו מסין, ובתחשיב שנתי של חלוקת המשלוחים ממדינות המקור ניצבו סין וארה"ב בראש טבלה עם נתונים כמעט זהים – כ-44% מארה"ב ו- 41% מסין.

נתון מפתיע נוסף שבלט הוא אחוז הרכישות מעל ל-75 דולר, שהוא כידוע הסכום המינימאלי לגביית מסים בשילוח לישראל. בשנים האחרונות רוב מוחלט של הישראלים דאגו להישאר מתחת לסכום זה על מנת להימנע מתשלום נוסף (כך בשנת 2019 אחוז הרכישות מתחת ל-75 דולר עמד על 82%). אך בשנת 2020 השתנתה לחלוטין המגמה ורוב העסקאות שנעשו (77%) הינן עסקאות דווקא מעל ל-75 דולר, כאשר ערך עסקה ממוצעת עמד על 73 דולר לעומת שנת 2019 אז עמד על  63 דולר.

עם זאת, למרות החגיגות של הצרכן הישראלי בתקופת הקורונה אשר המשיך ליהנות ממסחר אונליין, מנכ"לית חברת GCX מדברת על הקשיים הטכניים והאתגרים הרבים שהציבה שנה זו בפני חברות הבלדרות בעולם ובישראל בפרט, "הקורונה באופן חד משמעי השפיעה ואתגרה אותנו במובנים רבים תוך שאנו דואגים להמשיך ולתפקד בצורה הטובה ביותר עבור קהל לקוחותינו. קשיים החל מסגירת קווי תעופה שעיכבו הגעת משלוחים, עלייה במשלוחים מסין שמגיעים עם דאטה פחות איכותית, בידודים ותחלואה שצמצמו את כוח העובדים שלנו ושל חברות ההפצה והקשו גם על גיוס עובדים חדשים, וכמובן הממשקים עם משרדי הממשלה שחוו האטה משמעותית ועיכבו אישורים מיוחדים, תשלומי מכסים ומיסים וכדומה", אמרה קריאף. "היום אנחנו כבר הרבה יותר מנוסים ובנויים לאתגרים הללו וגאים להגיד שעמדנו באחד האתגרים הגדולים ביותר שאנחנו וכמובן שאר העולם ידענו. אנחנו מגיעים לשנת 2021 בציפייה גדולה להרבה עבודה קשה ומתן שירות מצוין, מהיר ואיכותי ללקוחותינו".

Leave a Comment