לא פעם, המקצועיות של המנהל נבחנת על סמך היכולת שלו לפתור קונפליקטים בצורה יעילה ולפעול למניעת סכסוכים במקום עבודתו.

ואכן, מנהל שיודע לזהות סימני הקונפליקט, מכיר את דפוס היווצרותו, מזהה את המניעים והמטרות של המשתתפים בסכסוך, מבין את האינטרסים האמיתיים של הארגון, יודע לנתח את המצב ודואג למציאת פתרון מקובל על כל הצדדים – מתמודד עם קשיי ניהול בצורה יעילה ונכונה ביותר.

 

כמו כן, חברות רבות מייחסות ערך רב לקונפליקטים בונים במקום העבוד ואף שמות לעצמן למטרה ליצור קונפליקטים מסוג זה, אשר מביאים תועלת לכל הצדדים.

עבור רבים מאיתנו, קונפליקט בארגון מתקשר באופן אוטומטי להפרת מערכות יחסים, אובדן איזון פסיכולוגי וחוסר איזון רגשי. עם זאת, הסכסוך עשוי אף להועיל הן לצדדים הלוקחים חלק בקונפליקטים והן לעסק עצמו.

המטרה היא  להבטיח כי הקונפליקט לא יזלוג מהתחום העסקי לתחום היחסים בין אישיים ולא יחבל ביחסי עבודה שנבנו במשך שנים.

היעדר מוחלט של קונפליקטים בארגון נראה לא טבעי, הרמוניה מלאה בין כל חברי העסק לרוב ניראת לא הגיונית, הרי כולנו מכירים את המשפט שאומר כי "העוינות, יחד עם אהדה, היא הבסיס ליחסי אנוש".

בעלי עסקים רבים מוכנים לשמוע דעות שונות בנושאים הקשורים להתנהלות העסק ומקיפים את עצמם באנשים דעתניים שמוכנים להצהיר את עמדותיהם בגלוי.

תנו לבעלי המקצוע להכווין אתכם בניהול הקונפליקטים

ניהול קונפליקטים

כפי שציינו מקודם, דווקא קונפליקטים יכולים להוות נקודות צמיחה ופיתוח העסק ובאים לסייע בהיווצרותם של יחסים חדשים בארגון.

אומנם בעלי עסקים רבים לא מצליחים לראות את הצד החיובי שבסכסוך וזקוקים לאנשי מקצוע אשר יסייעו להם ויביאו לצמיחה של המערכת כולה.

מודוס מייעצת ומלווה עסקים רבים בניהול ויישוב קונפליקטים תוך כדי שימוש בשיטות וגישות שונות המיוצגים על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים בתחומם.

אנשי מודוס יוצרים מודלים שונים לפתרון הקונפליקט עבור כל לקוח- הם עובדים על שינוי הגישה של הלקוחות שלהם לקונפליקטים ויוצרים אצל לקוחות ראיה חיובית של הקונפליקטים והבנה שבהם תמונה התחלה קונסטרוקטיבית.

יחד עם בעלי ועובדי עסקים הם מנתחים את הסיטואציה הקיימת ומלמדים מספר שיטות שיעזרו בפתרון הקונפליקט תוך כדי הקפדה על העקרונות התורמים לפתרון הסכסוך.

 

פתרון הקונפליקט

פתרון הסכסוך הוא תהליך מורכב המבוסס על אבחנה של קונפליקט ובא לידי ביטוי במניעה, הכלה ובהגעה לקו המשווה המקובל על כל הצדדים.

ניהול הסכסוך מאופיין בפיתוח אסטרטגיות ליישור הקונפליקט ומתמקד בדיכוי או בהקטנת רמת ההרס שהופיע בגלל הסכסוך. תהליך ניהול הקונפליקט תלוי במידה רבה בעמדותיהם של המעורבים באינטראקציה, באינטרסים של כל צד בנפרד וגם באמצעים בהם נוקטים כדי למנוע את צמיחת הסכסוך.

רק המעטים בינינו מודעים לאסטרטגיות שונות של התנהלות במצבים כאלה וזקוקים לעזרה מיוחדת. ידיעת המאפיינים של סוגי ההתנהגויות העיקריים בסכסוך, יתרונותיהם ומגבלותיהם חשובה למניעת סכסוכים ולניהול יעיל של העסק, ולכן לעזרה מקצועית של מודוס חשיבות עליונה.

כולנו מודעים לכך כי הקונפליקט הינו חלק בלתי נפרד של יחסים בין אישיים, ולכן עלינו לדעת להתמודד איתו.

במהלך חיינו אנחנו נאלצים להתמודד עם אינספור של קונפליקטים ואין באפשרותינו להימנע מהם.

ההחלטה היא רק האם לקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות או להשאיר אותה לאחרים.

כל אחד מאיתנו נדרש לפתח מיומנויות לניהול מצבי קונפליקט באופן רציונלי. במיוחד כשמדובר בעסק שלנו שעל הקמתו שקדנו ימים כלילות.

"מודוס" מלדמת לבחור באסטרטגיה נכונה וגם נותנת את הכלים הדרושים להשפיע על הצד השני בעניין.

 

Leave a Comment