ניתן להצביע על מגמה לפיה בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בכמות האנשים/עסקים שמנסים להתפרנס דרך חנות באינטרנט.
ישנן אינספור דרכים להרוויח כסף מהאינטרנט, אך אחת הדרכים הפופולאריות ביותר הנן הקמה של חנות אינטרנטית. אם זה משהו שאתם שוקלים לעשות, ומעניינת אתכם האפשרות להרוויח כסף עם חנות קטנה באינטרנט, הגעתם למאמר הנכון.
במאמר הזה אנו מתכוונים להרחיב על כל מה שצריך לדעת על חנויות באינטרנט, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מקדמים את הרעיון שלכם בצורה הנכונה, ושתוכלו לממש את השאיפה שלכם למכור ברשת בצורה הטובה ביותר.
קודם כל מחליטים על בסיס איזו מערכת לבנות את החנות הוירטואלית
אם הגעתם להחלטה שאתם רוצים לפתוח חנות באינטרנט, אז השלב הראשון שתצטרכו להתייחס אליו נוגע למערכת שעל גביה תבוסס החנות. ישנן מערכות רבות שעל גביהן ניתן לבנות חנויות ברשת, ולפיכך אתם צריכים לוודא שאתם בוחרים בזו שהכי מתאימה לצרכים שלכם. הנה לכם המערכות הפופולאריות ביותר לבנייה של חנות ברשת.
- Shopify – מדובר במערכת הפופולארית ביותר בעולם להקמה של חנויות וירטואליות קטנות ללא כל ידע שנדרש מצד המקימים. כלומר אתם לא צריכים לדעת לתכנת או לעשות דברים מורכבים. כל המערכת נגישה במיוחד וקלה לתפעול. אתם רק צריכים להירשם ולהתחיל כבר מהשלב הראשון להקים את החנות שלכם עם המערכת.
- Magento – אם תבחרו להקים חנות עם המערכת של מג'נטו, תוכלו ליהנות מיתרון גדול של אי תשלום עמלות. בניגוד למצב עם שופיפיי, שצריך לשלם להם עמלות, אם תעשו שימוש במג'נטו, כל הרווחים הולכים אליכם. כך שזה ללא ספק אספקט חיובי. רק צריך להביא בחשבון את העובדה שמדובר במערכת יותר מורכבת לתפעול ופחות נגישה.
- WooCommerce – הפלאגין הפופולארי ביותר של וורדפרס להקמה של חנויות וירטואליות. אם אתם רוצים להקים חנות אינטרנטית על בסיס וורדפרס, זהו הפלאגין הטוב ביותר שבו אתם יכולים לבחור. הוא נגיש במיוחד וקל לשימוש. אתם לא צריכים להחזיק בידע מקצועי, ולצד זאת אין עמלות שצריך לשלם.
- החנות האינטרנטית שלי istore – ישנן מגוון מערכות ישראליות דרכן ניתן לבנות חנות באינטרנט התואמת לעסקים קטנים (חנויות וירטואליות). הגדולה שבהן היא istore (החנות האינטרנטית שלי) בשיתוף פעולה עם חברת ישראכרט, היתרון הגדול של המערכות הללו זה ההתממשקות הקלה עם סליקת האשראי והחשבוניות, וזאת בניגוד למצב הקיים עם רוב המערכות הלא ישראליות. אמנם המערכות הישראליות לרוב פחות איכותיות, אבל לצד זאת יש להן פשטות שעוזרת בלא מעט היבטים. כך שלא כדאי לכם לשלול על הסף את האפשרות הזו ואף כדאי לשקול אותה לעומק.
כמובן קיימים גם דרכים לבניית חנות אינטרנטית בחינם אך האם זה שווה? לא בטוח לאחר שהחלטתם מהי המערכת שהכי מתאימה לכם להקמת החנות, השלב הבא יהיה לשלב בעבור דומיין ואחסון, ועל כך נרחיב עכשיו.
רכישת דומיין ואחסון לחנות
ראשית כל, כדאי לשים לב שאם אתם בוחרים לעשות שימוש במערכת כמו שופיפיי או וורדפרס, לא תהיו חייבים לקנות דומיין, אם כי הדבר עלול לפגוע ביכולת שלכם לקנות אמון הלקוחות. תחשבו על כך, אתם צריכים לגרום לגולשים להבין שמדובר פה במותג, ושאתם יכולים להציע להם את הטוב ביותר.
אם החלטתם שאתם רוצים לקנות דומיין, בשלב הראשון תצטרכו ללכת לרשם דומיין מוכר. ישנן חברות רבות בארץ ובעולם, ובהתאם לסיומת הדומיין שלכם תוכלו להחליט היכן אתם רוצים לקנות. אם למשל אתם רוצים לקנות דומיין עם סיומת COM, אז רכישה באחד מהאתרים המובילים בחו"ל תהיה עדיפה מבחינתכם, וזאת בשל המחירים הטובים יותר.
במידה ואתם רוצים לקנות דומיין CO.IL אז יהיה כדאי לכם לעשות זאת דרך אחד מהספקים הישראלים. יש ספקים ישראלים רבים שמוכרים דומיינים, כך שלא אמור לקחת לכם זמן רב עד שתצליחו למצוא את זה שהכי מתאים לכם.
לאחר שסיימת עם רכישת הדומיין, תצטרכו לחכות לרוב מספר שעות עד לאישורו. לאחר שהדומיין יאושר, השלב הבא יהיה לקנות אחסון.
כאשר אתם קונים אחסון לאתר שלכם, בהתחלה נמליץ ללכת על אחסון משותף, כלומר שרת שמחולק למספר אתרים. כך אתם יכולים לחסוך בהוצאות בשלב הראשוני של האתר. כמובן שאחסון משותף יותר איטי מאחסון פרטי, אך כאשר האתר שלכם חדש, ואין בו הרבה אנשים, אין זה משנה בכלל. עם אחסון משותף תוכלו לחסוך לא מעט כסף.
לאחר שהחלטתם מאיזו חברה לקנות את האחסון, תשימו את פרטי ה – DNS של הדומיין שלכם בפאנל הניהול של האחסון, ותוך זמן קצר תוכלו לראות את האתר שלכם באוויר. רק שימו לב שאם אתם עושים שימוש במערכת של Shopify, הכול ניתן לביצוע דרך המערכת שלהם, ואתם לא צריכים לפנות לספקים חיצוניים בעצמכם.
מתחילים להעלות מוצרים ולעצב את החנות
אחרי שסיימתם עם כל הסידורים של בחירת המערכת, הדומיין והאחסון, יתחיל הפרק האמתי בתכנון החנות שלכם. זהו השלב שבו אתם צריכים להתחיל בתכנון של החנות שלכם וכל פרט שנוגע אליה. כך למשל, אתם צריכים להחליט מהו העיצוב שאתם רוצים שיהיה לאתר, אילו מוצרים תמכרו, מה יהיו המחירים, תנאי המשלוח, תנאי התשלום ועוד פרטים רבים שמרכיבים את החנות שלכם.
בכדי להבין טוב יותר איך לתכנן את החנות שלכם בצורה נכונה, יהיה כדאי לכם לחפש באינטרנט מדריכים להתקנת תוספים איכותיים לחנויות על בסיס המערכת שאתם עושים בה שימוש. תוכלו לחפש גם מדריכים כלליים לשימוש במערכת והבנה כללית שלה. כך שתוכלו להבין טוב יותר איך להפיק את המרב מהמערכת שאתם עושים בה שימוש.
כל התהליך של תכנון האתר שלכם יכול לקחת לא מעט זמן, ואם אתם שואפים לראות את החנות שלכם מוכרת בכמויות גדולות ומצליחה מעל ומעבר לציפיות שלכם, אתם צריכים לתכנן בקפידה כל פרט ולוודא שאתם לא מתפשרים על הדרך שבה אתם מתכננים ומעצבים את החנות שלכם בסופו של דבר.
ניתן לקחת לדוגמה את חנות חיות "לוסיז" המתמחה במכירת אוכל לכלבים, אוכל לחתולים ושאר הציוד לחיות מחמד, אשר הקימה חנות אינטרנטית בה מתנהלת כל הפעילות העסקית של החברה. דרך החנות האינטרנטית מתבצעות כלל המכירות, שירות הלקוחות, צא'ט לייב, ניהול ההזמנות וכל שאר הפעילות העסקית.
חנות חיות לוסיז מתבססת על מערכת שופיפיי.
הגדלת המרות בחנות
כשאתם לשלב שבו החנות שלכם מוכנה, יהיה עליכם לחשוב מה אתם צריכים לעשות בכדי להביא לגדילה בהמרות של החנות. כך שאם יש באתר של 1,000 גולשים ביום נתון, שיהיו כמה שיותר אנשים שירצו לקנות את מה שיש לכם להציע.
ישנן אסטרטגיות רבות להעלאת המרות בחנויות אינטרנטיות, ומה שצריך לעניין אתכם זה כיצד לעשות אופטימיזציה לחנות הספציפית שלכם כך שתוכלו לעמוד ביעדי המכירות שאתם מציבים.
העיצוב של עמודי המכירה באתר שלכם והביטחון שאתם נותנים לקונה הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על היכולת שלכם למכור. הרי אם אתם רוצים להציע את המוצר שלכם ולראות שאנשים בהם קונים ללא חשש, אתם צריכים לתכנן את האתר שלכם בצורה כזו שתהיה לקונה ביטחון לרכוש ולהבין שהוא מבצע רכישה חכמה.
הגדלת המרות באתרי מכירות זה לא דבר שקורה ביום אחד, ובכדי להבטיח שאתם אכן עושים את הטוב ביותר, יהיה זה חכם מצדכם להקדיש מאמצים וזמן רב לבדיקה של רעיונות לאופטימיזציה של עמודי המכירות. ככל שיעבור לו הזמן תוכלו להבין טוב יותר מה פועל הכי טוב, ואילו דברים אתם צריכים לשנות.
אין תחליף לניסיון, ואנו יכולים לומר לכם שאם תתנסו בדרכים שונות להגדיל את המרות האתר שלכם, תוכלו לראות איך בחלוף הזמן אתם מתחילים להבין טוב יותר מה עליכם לעשות בכדי להביא לתוצאות הרצויות מבחינתכם. תתחילו בכך שתקראו על טכניקות שונות ודברים שאתם יכולים לעשות בכדי להגדיל את המרות האתר שלכם.
משווקים ומקדמים את החנות
לאחר שהחנות שלכם בשלה וכולה מוכנה, יגיע הרגע שבו תצטרכו לשווק אותה במלוא המרץ ולקדם אותה במנועי החיפוש והרשתות החברתיות. אם אתם לא יודעים כיצד לעשות זאת בעצמכם כראוי, אתם יכולים להתעניין בתחום וללמוד עליו בעצמכם, שכן יש מידע רב בכל הרשת על התחומים הללו. במידה ואתם לא רוצים להקדיש את הזמן שלכם לשיווק החנות, תוכלו פשוט לפנות אל חברה חיצונית שתוכל לעזור לכם ולהבטיח שאתם מצליחים לקדם את העסק שלכם.
ישנן חברות רבות שעוסקות בקידום אתרים ושיווקם במדיה החברתית. כך שמבחינתכם כל שנותר לכם לעשות זה לעשות סקר שוק מקיף ולבדוק מיהי החברה שעשויה לספק לכם את השירות הטוב ביותר בתחום. תיפגשו עם מספר חברות ובעלי מקצוע בתחום, וזאת עד שתגיעו להחלטה מוצקה בדבר הבחירה שלכם בחברה כזו או אחרת. תזכרו שישנה השפעה כבירה לבחירה של בחברה שמשווקת את החנות, שכן היא זו שאמורה להניע אותו ולעזור לכם למצוא לקוחות.
אל תתפשרו בכל הנוגע לחברה שבה אתם בוחרים, ותנסו לבדוק האם עומדת מולכם חברה שמסוגלת להעניק לכם שירות שיענה על הציפיות שלכם. אל תהססו לשאול כל שאלה שצצה לכם, ותוודאו שאתם לוקחים את הזמן עד לבחירה הסופית בחברה שתוכל לעזור לכם עם שיווק העסק שלכם.
Leave a Comment